Istanbul

Een goed voorbeeld is "Istanbul Grillrestaurant," een populaire grillroom gelegen in het levendige centrum van Valkenswaard. Het restaurant wordt gerund door Hamza, die nu iets meer dan een jaar is aangesloten bij Bistroo. Voorheen vertrouwde Istanbul Grillrestaurant voornamelijk op andere bestelplatformen die hogere commissies vroegen, wat leidde tot hogere kosten en lagere marges.

Uitdagingen

  • Hamza streefde ernaar om de operationele kosten zo laag mogelijk te houden en tegelijkertijd de efficiĆ«ntie te verbeteren.
  • Istanbul Grillrestaurant wilde de investeringen in zijn restaurant zo snel mogelijk terugverdienen.

Oplossingen

  • Bistroo bood Istanbul Grillrestaurant een website aan en regelde de Google my Business, waardoor klanten gemakkelijk online bestellingen konden plaatsen voor afhaal en bezorgen.
  • Met Bistroo bespaart Istanbul Grill Restaurant al gauw 250 euro per maand. Door de promotie zag Hamza steeds meer klanten via Bistroo binnenkomen, wat voor hem goed nieuws was, zeker aan het begin van zijn ondernemers avontuur, aangezien hij over deze bestellingen een stuk minder commissie betaalt. Het bespaart hem nu, na een jaar, gemiddeld 240-250 euro per maand. Dit zijn leuke bedragen om verder mee te investeren of om bijvoorbeeld een extra bezorger aan te nemen.
  • Via het dashboard heeft Hamza inzage in zijn klantenbestand, zo kan hij precies zien wie zijn grootste klanten zijn en in welke regio hij de meeste klandizie heeft.
  • Met Bistroo ervaart Hamza veel meer het gevoel dat hij met andere mensen samenwerkt in plaats van met een afstandelijk systeem. In vergelijking met andere bestel partijen/platformen, waar hij zich aanmeldde zonder ooit iemand te hebben gezien en alle installatie zelf moest doen, biedt Bistroo een persoonlijke aanpak. Er is direct contact met een van de mensen bij Bistroo, wat resulteert in goede klantenservice en een makkelijke bereikbaarheid.
  • Dankzij Bistroo's online besteloplossing had Istanbul Grillrestaurant een duidelijk overzicht van bestellingen, waardoor fouten en misverstanden werden verminderd en de keuken efficiĆ«nter kon werken.
  • Istanbul Grillrestaurant kon met Bistroo hun eigen piekuren bepalen en de drukte beter beheren, waardoor ze de klantervaring konden verbeteren en de omzet maximaliseren.

Conclusie

Bistroo's online besteloplossing bood Istanbul Grillrestaurant een effectieve manier om deze uitdagingen aan te pakken en hun bedrijfsvoering te verbeteren. Bistroo kwam daarbij als geroepen met hun eerlijke verdienmodel in vergelijking met andere grote spelers in de markt. Steeds meer klanten, zowel vaste klanten als nieuwe, komen via Bistroo binnen bij Istanbul Grill Restaurant. Bistroo heeft hem geholpen met promotie bij het livegaan door middel van een flyeractie, tasjes, en stickers. Met Bistroo ervaart Hamza veel meer het gevoel dat hij met andere mensen samenwerkt in plaats van met een afstandelijk systeem. In vergelijking met andere bestelpartijen/platformen, waar hij zich aanmeldde zonder ooit iemand te hebben gezien en alle installaties zelf moest doen, biedt Bistroo een persoonlijke aanpak. Er is direct contact met een van de mensen bij Bistroo, wat resulteert in goede klantenservice en een makkelijke bereikbaarheid.

Wat ondernemers zeggen over Bistroo

Veelgestelde vragen

Kan ik Bistroo gratis proberen?

Ja! Bistroo is altijd de eerste 30 dagen gratis te proberen bij afname van de volgende modules: BistrooPage/BistrooWebshop/BistrooQR. In deze periode betaal je uitsluitend IDEAL kosten voor het verwerken van de betalingen aan de bank.

Zijn er onboardingskosten?

Nee, je betaalt geen kosten om met Bistroo te starten. Uitsluitend bij onze QR module rekenen wij de kostprijs van de stickers door aan de restauranthouder.

Hoe krijgen wij de bestellingen binnen in het restaurant?

Er zijn verschillende mogelijkheden om bestellingen binnen te krijgen. Standaard zijn er de opties om de bestellingen te ontvangen in de mailbox, een notificatie via ons dashboard en een SMS-functie. Uiteraard leveren wij ook hardware, wij leveren bonnenprinters of handhelds, ook kunnen wij in veel gevallen koppelen met bestaande printers in uw restaurant.

Hoe handel ik het proces administratief af?

Bij iedere uitbetaling krijg je een BTW factuur waarop alle betalingen van die periode staan. Hierop staan alle kosten, die overigens al automatisch verrekend zijn in de uitbetaling. Inboeken en klaar!

Hoe gaan jullie om met verzoeken van zakelijke klanten?

Omdat wij zelf de hele oplossing gebouwd hebben en dit zo dynamisch mogelijk hebben gedaan, hebben wij zeer veel flexibiliteit met het ontwikkelen van nieuwe features. Ons systeem is gebouwd om horecaondernemers te ondersteunen, vandaar dat feedback uit de praktijk voor ons het meest waardevol is. Het is in de afgelopen maanden, na de lancering, geregeld voorgekomen dat wij praktische feedback van gebruikers omgezet hebben in aanvullende en nieuwe functionaliteiten. Vaak op zeer korte termijn!

Doen jullie ook aan bezorging?

Nee, Bistroo heeft op dit moment geen riders in dienst.

Wat is de commissie van de Marketplace?

Wij rekenen momenteel 7% commissie, excl btw.

Hoe lang duurt het onboarden?

Wanneer wij het menu van de restauranthouder hebben, kunnen wij binnen 24 uur onboarden.

Hoe zit het met de betalingen?

Alle betalingen via Bistroo komen direct in jouw Stripe of Mollie account binnen. De kosten zijn al automatisch verrekend met deze betalingen. Jij kiest vervolgens of jij dagelijks, wekelijks of maandelijks uitbetaald wil worden op jouw zakelijke bankrekening.

Welke betaalmethodes worden ondersteund?

Bistroo werkt samen met Stripe en Mollie, deze partijen ondersteunen vrijwel elke betaalmethode die er mogelijk is, denk aan IDEAL, Apple Pay, Creditcard etc. Jij hebt zelf regie in jouw eigen Stripe/Mollie dashboard om bepaalde betaalmethodes wel of niet aan/uit te zetten.

Wat maakt jullie oplossing anders?

Onze oplossing stelt de verkoper weer echt in staat om proceseigenaar te zijn en zich ondernemer te voelen. Wij leveren alle support en tools om jouw online ondernemingsvrijheid terug te krijgen. Het back-office dashboard biedt alle functionaliteiten om jouw proces weer eigen te maken. Het realtime beheren van je menu, kortingen, promoties, prijzen, (terug)betalingen en klanten in een gebruiksvriendelijke en makkelijke interface. Daarnaast hebben wij een unieke prijsstelling, jij bepaalt welk kostenplaatje het beste bij jouw past. Bistroo is ook nog eens 60 dagen gratis te proberen en maandelijks opzegbaar. Geen stiekeme contracten, duidelijke en transparante praat!