Samenwerking Koninklijke Horeca Nederland en Bistroo.nl

Sep 17, 2020
Gepubliceerd in: Nieuws
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met Bistroo.nl. Met een duidelijk andere aanpak dan de bestaande partijen, presenteert Bistroo.nl zich als next-gen foodplatform dat de belangen van zowel consumenten als horecaondernemers behartigd. Door de samenwerking biedt KHN haar leden een alternatief online bestelplatform voor afhaal- of bezorgbestellingen, dat zich onder meer onderscheidt door een groot gebruiksgemak en lage kosten. Betalingen van de consument via Bistroo.nl staan bovendien direct op de rekening van de horecaondernemer, wat onder de huidige omstandigheden niet onbelangrijk is. Tijdens de Corona-crisis brengt Bistroo.nl bovendien geen commissie in rekening.

-


“Bistroo.nl, het nieuwste online bestelplatform op de Nederlandse markt, pakt de zaken net even anders aan dan de gebruikelijke websites. Naast het laagdrempelige karakter van de website en een optimale transparantie, vinden wij het vooral ook belangrijk dat de ondernemer baas blijft over zijn eigen online winkel en processen.” Aldus Hugo Maat, Inkoopmanager van KHN.

Bistroo.nl is een neutraal bestelplatform voor de horeca, dat een faciliterende rol tussen consument en horecaondernemer vervult. “De klant en het horecabedrijf doen rechtstreeks zaken met elkaar via het web platform, en volgens de eigen voorwaarden van de horecaondernemer”, benadrukt Bas Roos, een van de initiatiefnemers van Bistroo.nl. Via het platform is het bijzonder eenvoudig om een portal in te richten voor online bestellingen. Het enige dat de horecaondernemer hoeft te doen, is een menu en/of foto’s aanleveren. Bistroo.nl doet de rest, waarna het vaak een kwestie is van een werkdag om de shop online te hebben.

Bij Bistroo.nl bestelt de klant via een bijzonder gebruiksvriendelijke WebApp, waarop de producten van de aanbieders aantrekkelijk worden gepresenteerd. Vervolgens vindt rechtstreeks en onmiddellijk de elektronische betaling plaats en kan de bestelling worden afgehaald of bezorgd, afhankelijk van de aanbieder. Deelnemende bedrijven krijgen bovendien direct een eigen unieke URL, die zij zelf kunnen delen op social media of via de website.

Voor KHN-leden zal de commissie geen 5%, maar 4,85% bedragen onder de reguliere voorwaarden. Zolang de overheidsmaatregelen, gericht op het sluiten van de horeca, rond het Coronavirus van kracht zijn, brengt Bistroo.nl de gebruikelijke commissie echter niet in rekening. Zodoende wordt het bestelplatform de komende tijd volledig gratis aangeboden. Horecaondernemers wordt de mogelijkheid geboden om geheel vrijblijvend en zonder kosten snel een eigen online bestelomgeving beschikbaar te hebben. Daarbij biedt Bistroo.nl ook al haar gebruikelijke voordelen, zoals directe betalingen en een persoonlijk dashboard via de zakelijke portal. Hierin staan managementinformatie en KPI’s, en kunnen de menu’s en orders er eenvoudig beheerd worden. Het platform is bovendien te gebruiken op iedere device, zodat ook niet geïnvesteerd hoeft te worden in een extra tablet. Op verzoek kan een bonprinter voor in de keuken geleverd worden, om het online bestelsysteem compleet te maken.

Meer weten? Volg ons nu op onze socials!

Restaurant aanmelden

KHN over Bistroo.nl

Twitter

Instagram

Facebook

Gerelateerde artikelen:

Vier Wereld Vegetarisme Dag met deze gerechten om van te watertanden!

Oct 1, 2020

De stand van zaken in de platformeconomie voor eten

Sep 17, 2020

Eet je weg door deze 10 food trends voor 2020!

Sep 17, 2020

Bistroo.nl steekt de horeca een helpende hand toe

Sep 17, 2020