Bistroo steunt de horeca, we rekenen tijdelijk geen commissie!

Jouw restaurant­beleving voor thuis.

Met Bistroo heb je ondernemingsvrijheid door volledige controle, rust en overzicht.

Krijg inzicht via de back-office

Via een handig back-office dashboard heb je volledige controle over jouw klanten(contact), uitbetalingen, refunds, menu’s en promotietools. Jij bent weer de echte eigenaar van het proces. Wij leveren de infrastructuur en handige tools.

Laat je bedrijf groeien

Met coupons en thema kortingen kun je zelf campagnes opzetten en lanceren om nieuwe gasten aan je te binden, of je kunt je trouwe bezoekers belonen met voordeel op hun volgende bestelling. Zo stimuleer je zelf de loyaliteit van jouw klanten.

Nieuw menu? Pas het direct aan

Pas online het aanbod van je online shop realtime aan en de wijzigingen worden direct doorgevoerd. Ook rest porties, nieuwe keuze-opties of attributen en tijdelijke kortingen zijn makkelijk te configureren en helpen jou je voorraad tijdig te verkopen.

Pas aan naar je eigen smaak

Heb je nieuwe foto's laten maken? Een nieuw logo? Het is zo aangepast. Via het dashboard beheer je zelf de look & feel van jouw winkel. Het is jouw verhaal dat je via bistroo uitdraagt, aan jouw klanten.

Ontvang betalingen via je eigen betalingsprovider

Koppel jouw Mollie.com account en beheer je eigen financiële administratie en betalingen. Iedere bestelling krijg je via bistroo direct betaald op mollie.com. Je bepaalt zelf wanneer dit geld naar jouw zakelijke bankrekening wordt uitbetaald.

Koppel met de systemen die je al kent

Verbind met de marketingplatformen en kassasystemen waar je al mee werkt en het proces wordt nog efficiënter. We voegen constant nieuwe integraties toe, bekijk alle integraties.

Koninklijke Horeca Nederland staat achter ons

Wij werken officieel samen met KHN omdat wij gezien worden als het alternatief voor de online bestelmarkt voor hun leden. Meer informatie over onze samenwerking lees je op onze eigen KHN.nl/bistroo pagina.

Lees over onze samenwerking »

Veelgestelde vragen

Wat is de commissie?

Wij rekenen momenteel 5% commissie, excl btw. Voor leden van KHN betreft de commissie 4,85%

Gaan jullie dan ook de commissie zo hoog maken in de toekomst?

Nee, wij beloven in de toekomst altijd onder de 10% commissie te blijven maar hebben tegelijkertijd de ambitie om de commissie lager te krijgen. Het is een belangrijk concurrentiepunt voor ons en hebben plannen om de afhankelijkheid van ons business model op de commissie te minimaliseren. Hierdoor kunnen we blijven concurreren met een goede maar eerlijk geprijsde infrastructuur.

Zijn er onboardingskosten?

Nee, het is gratis om je winkel op de marktplaats te openen. Er zijn alleen kosten als er ook een verkooporder plaatsvindt.

Hoelang duurt het onboarden?

Wanneer wij jouw menu ontvangen en je hebt een werkend mollie.com account, is onboarden binnen een werkdag de standaard.

Hoe krijgen wij de bestellingen binnen in het restaurant?

Standaard zijn er de opties om de bestelling te ontvangen in een mailbox, een notificatie via het Bistroo dashboard, optionele bonprinter voor in keuken en een SMS-functie. De notificaties kunnen ingesteld worden naar voorkeur.

Hoe zit het met de betalingen?

Alle betalingen op het Bistroo platform zijn direct en onmiddellijk. Een winkelier krijgt direct en volledig het bedrag van de order gestort op zijn/haar mollie.com account op het moment van bestellen en betalen door de koper. Bistroo.nl roomt zijn commissie af, inclusief 21% BTW over de geleverde dienst. Voor iedereen 'boter bij de vis'!

Hoe handel ik het proces administratief af?

Na iedere maand ontvang je een BTW factuur waarop alle transacties van de afgelopen periode staan, welke commissie er is ingehouden en of er nog een openstaand bedrag is om handmatig te betalen. Bijvoorbeeld wanneer een bonprinter is afgenomen. Bij geen optionele kosten is deze factuur volledig om in te boeken voor de BTW en verkoopadministratie, maar ook volledig voldaan. Inboeken en klaar!

Wat maakt jullie oplossing anders?

Onze oplossing stelt de verkoper weer echt in staat om proceseigenaar te zijn en zich ondernemer te voelen. Wij leveren alle support en tools om jouw online ondernemingsvrijheid terug te krijgen. Het back-office dashboard biedt alle functionaliteiten om jouw proces weer eigen te maken. Het realtime beheren van je menu, kortingen, promoties, prijzen, (terug)betalingen en klanten in een gebruiksvriendelijke en makkelijke interface.

Hoe gaan jullie om met verzoeken vanuit de zakelijke klanten?

Omdat wij zelf de hele oplossing gebouwd hebben en dit zo dynamisch mogelijk hebben gedaan, hebben wij zeer veel flexibiliteit met het ontwikkelen van nieuwe features. Het is in de afgelopen maanden, na de lancering, geregeld voorgekomen dat wij praktische feedback van gebruikers omgezet hebben in aanvullende en nieuwe functionaliteiten. Vaak op zeer korte termijn!

Hoe hebben jullie de support & service geregeld?

Bij ons gaat het allemaal om de beleving van online eten kopen. Dit moet ook terugkomen in de support & service die je levert. Je krijgt bij telefonisch contact, het indienen van een chat, het sturen van een appje of mail naar jouw contactpersoon altijd persoonlijk contact en directe aandacht. Wij leren graag van de feedback van onze klanten en mocht er ergens mee geworsteld worden in het proces dan staan we voor je klaar!

Doen jullie ook aan bezorging?

Nee, op dit moment hebben wij geen riders op het platform. Voor de versartikelen werken wij samen met Trunkrs, die ons landelijke dekking geeft op same- en next-day delivery voor vers- en boodschapartikelen. Wij verwachten in de toekomst meer verschillende varianten van logistieke diensten te koppelen aan het platform, ook riders voor bereidde maaltijden.

Qarc Zuivel, Eindhoven

“Door onze samenwerking met Bistroo.nl kunnen we onze producten rechtstreeks aanbieden aan de consument. Hierdoor houden we onze prijzen scherp en weten we wat onze klanten willen.”

Qarc Zuivel, Eindhoven
Team Lunch & More Eersel

“We zijn tijdens de crisis begonnen met on-line bestellen via Bistroo. We hebben samen onze krachten gebundeld en dit brengt heel veel rust. Door Bistroo hebben we minder telefonische bestellingen en snelheid aan de kassa. We gaan hier dus ook zeker mee door.”

Team Lunch & More Eersel
Dick van Gerwen - Liberty Foodbar Bladel

“Bistroo is supersimpel en supereffectief; in no-time heb je een gevulde eetwinkel online en kun je weer doen wat je wil doen; je gasten blij maken met lekker eten (en drinken)! De commissie die ze vragen is zeer redelijk en het platform werk zeer intuïtief. Als er eens iets anders gemaakt moet worden of er werkt onverhoopt iets niet dan denken de mensen bij Bistroo mee en schakelen snel!”

Dick van Gerwen - Liberty Foodbar Bladel
WIBA Horeca (Woest, Frietkot by Woest & Bij de Neut)

“We hebben een mooie samenwerking kunnen opzetten. We zochten naar een manier om onze service gemakkelijk tot onze gasten te verlenen. Onze gasten kunnen nu dankzij deze collaboration tussen Bistroo en WiBa Horeca gemakkelijk thuis genieten van onze service en producten.”

WIBA Horeca (Woest, Frietkot by Woest & Bij de Neut)
XTRA-SOCIAL / Marieke van Loon

“Sinds 8 oktober komen de bestelling in sneltreinvaart binnen en, zeker in deze zware tijden voor een startende ondernemer, is de extra omzet meer dan welkom. We hebben de portal zelfs offline moeten halen, omdat de drukte bijna niet meer te behappen was. Ik dank Bas voor het meermaals proberen ons te onboarden, want wij zijn nu al blij met onze keuze! Op naar nog heel veel bestellingen!”

XTRA-SOCIAL / Marieke van Loon
radio_button_uncheckedradio_button_checkedradio_button_uncheckedradio_button_checkedradio_button_uncheckedradio_button_checkedradio_button_uncheckedradio_button_checkedradio_button_uncheckedradio_button_checked